Vertailumoottoritodistus Fordin leimoilla. ei jaksa mennä ruinaan fordin liikkeestä jos jollain on sellanen valmiina
Tekniikan vaihto sierraan. 2.0 -->2.0i
Valvoja: CRSC Hallitus
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Tekniikan vaihto sierraan. 2.0 -->2.0i
Joo elikkä tällänen olis suunnitelmis ja tarvisin vielä sellasen lapun missä olis
Vertailumoottoritodistus Fordin leimoilla. ei jaksa mennä ruinaan fordin liikkeestä jos jollain on sellanen valmiina
Vertailumoottoritodistus Fordin leimoilla. ei jaksa mennä ruinaan fordin liikkeestä jos jollain on sellanen valmiina
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: No joo
Ihan rohkeesti vaan,kyllä ne auttaa. Sieltä saat kyllä tarvittavat lappuset. Tee samalla se vaikka megasquirtillä niin saat säädettävän ruutan. Piuhan vetoa on kuitenkin luvassa.e0300229 kirjoitti:Eli ne ei rupee mitään urputtaan jos sitä menee kysymään? ja ilmeisesti joku euroinen niile pitää antaa vaihdos...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Piuhan veto... Ihan vakio johdot annoin mukaan täydellisenä ja ehjänä joten eiköhän ne sinne kuitenkin laiteta. Tiedän kyllä Markku ei viitti megaa laittaa
Vakio johtosarja sinne kuitenkin menee joko täysin heittämällä tai pienellä liitoksella. Johtojen vetämistä taitaa tulla jopa niinkin paljon kuin sähköiselle bensapumpulle johdot
Vakio johtosarja sinne kuitenkin menee joko täysin heittämällä tai pienellä liitoksella. Johtojen vetämistä taitaa tulla jopa niinkin paljon kuin sähköiselle bensapumpulle johdot
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Lain mukaan moottorinvaihdon yhteydessä pitää nykyään olla:Arska kirjoitti:Ei silti tarvita mitään todistusta.
a)vertailumoottoritodistus tms maahantuojan edustajan leimoilla (eli se tuttu papru josta näkee jarru ym muutokset)
b)luotettava selvitys moottorin alkuperästä (= ostokuitti tai sen auton valmistenro tai rekkari josta kone peräisin)
Ja kuten kaikki tiedämme kaasarin vaihto ruiskuun tai hengitystavan muuttaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon.
katsokaas lapset kun ei se riitä että katsastusmies ja asiakas tietävät että noi jarrut sinne kuuluu, AKE vaatii joka asiasta asianmukaiset paperit...
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Niinkuin jo usein aikaisemminkin olen todennut, niin ei aina kannata aloittaa projektia paperitöillä. Mistä se katsatusmies tietää kuuluuko sinne kaasutin vai ruisku, ja kyllä ne sitten sanoo jos jotain selvityksiä haluavat, etukäteen ei kannata sykkiä.
Olen vaan huomannut että kaikenlaisessa rakentelussa on paljon suurempiakin pulmia ratkaistavina kuin virkakoneiston rasvaaminen. Siksi en itse kiinnostu tuosta byrokratiasta lainkaan, keskityn vain tekemään. Katsastus on vain kerran vuodessa, loput 364 päivää saan ajaa ihan minkälaisilla vehkeillä tahansa.
Olen vaan huomannut että kaikenlaisessa rakentelussa on paljon suurempiakin pulmia ratkaistavina kuin virkakoneiston rasvaaminen. Siksi en itse kiinnostu tuosta byrokratiasta lainkaan, keskityn vain tekemään. Katsastus on vain kerran vuodessa, loput 364 päivää saan ajaa ihan minkälaisilla vehkeillä tahansa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
fleimaanpa vielä tähän samaan vaikka onkin lievää offtopicia.
se, että mennään sinne leimaamaan muutosta sinne missä helpoimmalla saa huijattua leiman, ei välttämättä aina kannata.. AKE tutkii kaikkea mahdollista jatkuvasti, jos selviää laittomuuksia tai puutteellisia muutoksia tms voidaan auto kutsua tarkistettavaksi.
sit kun perus sirpassa on 5 litrainen kasi ja 1.6 jarrut ja vaihdettuja osia 6% (mahdoton yhtälö), kaatuu se paskaämpäri paitsi muutoksen hyväksyneen katsastusmiehen ja konttorin myös auton rakentajan ja nykyisen omistajan niskaan.. yleensä tuo paskaämpäri on kallis sisällöltään.
tiedän tapauksia kun on tehty huijaus tekniikanvaihtoja ja niistä on narahdettu että autosta on vaadittu romutustodistus 14vrk kuluessa. Siinä sit syytetään että se saatanan katsastusmies perkele sen syy...
vaikka tuntuu että muutoskatsastus ja sen pilkuntarkka toteuttaminen olis vain katsastusmiehen vittumaisuutta, voin kertoa että asia on päinvastoin. katsastusmies yrittää varjella paitsi omaa paikkaansa myös rakentajan kohtaloa, tiedätte hyvin millaisilla mätkyillä tässä maassa voidaan renkaankuluttajaa rankaista...
se, että mennään sinne leimaamaan muutosta sinne missä helpoimmalla saa huijattua leiman, ei välttämättä aina kannata.. AKE tutkii kaikkea mahdollista jatkuvasti, jos selviää laittomuuksia tai puutteellisia muutoksia tms voidaan auto kutsua tarkistettavaksi.
sit kun perus sirpassa on 5 litrainen kasi ja 1.6 jarrut ja vaihdettuja osia 6% (mahdoton yhtälö), kaatuu se paskaämpäri paitsi muutoksen hyväksyneen katsastusmiehen ja konttorin myös auton rakentajan ja nykyisen omistajan niskaan.. yleensä tuo paskaämpäri on kallis sisällöltään.
tiedän tapauksia kun on tehty huijaus tekniikanvaihtoja ja niistä on narahdettu että autosta on vaadittu romutustodistus 14vrk kuluessa. Siinä sit syytetään että se saatanan katsastusmies perkele sen syy...
vaikka tuntuu että muutoskatsastus ja sen pilkuntarkka toteuttaminen olis vain katsastusmiehen vittumaisuutta, voin kertoa että asia on päinvastoin. katsastusmies yrittää varjella paitsi omaa paikkaansa myös rakentajan kohtaloa, tiedätte hyvin millaisilla mätkyillä tässä maassa voidaan renkaankuluttajaa rankaista...
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Juu kaasari ruiskuksi. Ei tuosta nyt liian suurta numeroa kannata tehdä.Ares kirjoitti:Joo no nyt ei tod. olla tuola ääripään pilipali virityksissä. Tälläinen i perään lisääminen tuskin akea jaksaa kiinostaa yhtään. Kyllä ne taitaa "suurempia" "rikollisia" yrittää kiinni...
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
e0300229
- Ylläpitäjä
no
Eli minä nyt yritän vain saada asiasta varmuuden jotta tuo muutoskatsastus menisi todella vaivattomasti eikä tulisi mitään yllätyksiä, ja todennäköisesti yritän vielä mennä katsastamaan sen samille jos vain mahdollista eikä tarkoitus ole yrittää huijata mitään katsastusmiestä vakkei se olisi sami...
ja nyt sainsydämen luovuttaneen rek num(kiitos kimmo) ja enää tarvitsee hakea se vertailutodistus s-joelta...
ja nyt sainsydämen luovuttaneen rek num(kiitos kimmo) ja enää tarvitsee hakea se vertailutodistus s-joelta...
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Re: wd
Nykyään ne kaikki on yksityisiäe0300229 kirjoitti:juu mä tuun täs kevään aikana vielä... kunhan talli löytyy et ei tarvi ulkona ruuvataja kokemuksesta voin sanoe että katsastan aina yksityisellä...
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kysyttäessähän on tietysti aina vastattava just niin kun asia menee. Siinä vaiheessa ei katsuri voi oikein enää perääntyä, jos puheeks tulee vaikka vaan kaasarin korvaaminen ruiskulla, pakkohan siihen on silloin puuttua, muuten kyllä juttu leviää että siellä ja siellä ei näistä välitetä mitään. Veikkaan, että katsuria saattaa joskus jopa harmittaa asiakkaan puolesta, jos tämä alkaa höpöttämään ja mainostamaan, et "juu laittelin tossa viime viikolla serkun autosta tähän ton ruiskukoneen, kun vanha hajos, pitäiskös tälle nyt sit tehä jotain". Mä kyllä funtsin siinä vaiheessa, et olispa pitäny suunsa kiinni, päästäis kaikki ehkä helpommalla... Ja tarkkahan tietysti pitää olla, vittumaisen "virkamiehen" mainetta kannattaa ehkä joissain tapauksissa kumminkin välttää.Arska kirjoitti:Niinkuin jo usein aikaisemminkin olen todennut, niin ei aina kannata aloittaa projektia paperitöillä. Mistä se katsatusmies tietää kuuluuko sinne kaasutin vai ruisku, ja kyllä ne sitten sanoo jos jotain selvityksiä haluavat, etukäteen ei kannata sykkiä.
Viimeksi muokannut shr1, Ma Helmikuu 20. 16:07:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mä muutin kaasari-ohc:n ruiskuksi ilman että vaihdoin konetta tai edes kantta, ja sitten ajoin ilman mitään lappuja katsastukseen. Kysyivät että mistä se ruiskusysteemi oli peräisin, olettivat että tehot ovat nousseet 10% niin kuin jossain pykälässä kai lukee ja kirjoittivat 3% muutoksia autoon. Ei muuta ja läpi meni.
Mertie pub & 3D
-
e0300229
- Ylläpitäjä
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Just samoin meni mun veljen muutoskatsastus, ei mitään ihmeellisyyksiä. Ei sillä pelkällä ruutalla vielä kuuhun mennäjeddah kirjoitti:Mä muutin kaasari-ohc:n ruiskuksi ilman että vaihdoin konetta tai edes kantta, ja sitten ajoin ilman mitään lappuja katsastukseen. Kysyivät että mistä se ruiskusysteemi oli peräisin, olettivat että tehot ovat nousseet 10% niin kuin jossain pykälässä kai lukee ja kirjoittivat 3% muutoksia autoon. Ei muuta ja läpi meni.
Saatoi EHKÄ olla, että se näytti käyttöopasta jossa on tehot merkittynä konttorilla kun muutoskatsasti