Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 0:42:12 2006
Joo elikkä tällänen olis suunnitelmis ja tarvisin vielä sellasen lapun missä olis
Vertailumoottoritodistus Fordin leimoilla. ei jaksa mennä ruinaan fordin liikkeestä jos jollain on sellanen valmiina

-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 1:23:26 2006
se leima pitää olla ihan tuore, ei kopio..
seinäjoen fordilla ottivat joskus huimat 20e lapusta..

-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 1:32:37 2006
Eli ne ei rupee mitään urputtaan jos sitä menee kysymään? ja ilmeisesti joku euroinen niile pitää antaa vaihdos...
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Su Helmikuu 19. 1:46:18 2006
e0300229 kirjoitti:Eli ne ei rupee mitään urputtaan jos sitä menee kysymään? ja ilmeisesti joku euroinen niile pitää antaa vaihdos...
Ihan rohkeesti vaan,kyllä ne auttaa. Sieltä saat kyllä tarvittavat lappuset. Tee samalla se vaikka megasquirtillä niin saat säädettävän ruutan. Piuhan vetoa on kuitenkin luvassa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 9:28:55 2006
Piuhan veto... Ihan vakio johdot annoin mukaan täydellisenä ja ehjänä joten eiköhän ne sinne kuitenkin laiteta. Tiedän kyllä Markku ei viitti megaa laittaa
Vakio johtosarja sinne kuitenkin menee joko täysin heittämällä tai pienellä liitoksella. Johtojen vetämistä taitaa tulla jopa niinkin paljon kuin sähköiselle bensapumpulle johdot
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 12:21:15 2006
Kaasarin vaihtaminen ruiskuun. Vertailumoottoritodistus??
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 12:54:00 2006
Eli siis joudun nyt kuitenkin varmaan vaihtamaan koneenkin sinne keulalle...
ja kimmo on oikees en mä sinne kyl mitään megaruuttaa enää laita, hajoo jo valmiiks pää ton auton kans

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 18:49:57 2006
Ei silti tarvita mitään todistusta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 18:53:24 2006
jaa mä tuota tiedustelin harjun samilta ja hän sanoi että sellanen pitäisi olla mukana kun muutoskatsastaa tuon romun ruiskuksi... mutta jos jollain on kokemuksia niin otan mielellään neuvoja vastaan...
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 19:26:41 2006
Arska kirjoitti:Ei silti tarvita mitään todistusta.
Lain mukaan moottorinvaihdon yhteydessä pitää nykyään olla:
a)vertailumoottoritodistus tms maahantuojan edustajan leimoilla (eli se tuttu papru josta näkee jarru ym muutokset)
b)luotettava selvitys moottorin alkuperästä (= ostokuitti tai sen auton valmistenro tai rekkari josta kone peräisin)
Ja kuten kaikki tiedämme kaasarin vaihto ruiskuun tai hengitystavan muuttaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon.
katsokaas lapset kun ei se riitä että katsastusmies ja asiakas tietävät että noi jarrut sinne kuuluu, AKE vaatii joka asiasta asianmukaiset paperit...
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 19:46:31 2006
Joo ei muutaku lapualle katsastamaan niin pääsee vähä helpommalla

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 20:02:11 2006
Niinkuin jo usein aikaisemminkin olen todennut, niin ei aina kannata aloittaa projektia paperitöillä. Mistä se katsatusmies tietää kuuluuko sinne kaasutin vai ruisku, ja kyllä ne sitten sanoo jos jotain selvityksiä haluavat, etukäteen ei kannata sykkiä.
Olen vaan huomannut että kaikenlaisessa rakentelussa on paljon suurempiakin pulmia ratkaistavina kuin virkakoneiston rasvaaminen. Siksi en itse kiinnostu tuosta byrokratiasta lainkaan, keskityn vain tekemään. Katsastus on vain kerran vuodessa, loput 364 päivää saan ajaa ihan minkälaisilla vehkeillä tahansa.

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 20:09:42 2006
fleimaanpa vielä tähän samaan vaikka onkin lievää offtopicia.
se, että mennään sinne leimaamaan muutosta sinne missä helpoimmalla saa huijattua leiman, ei välttämättä aina kannata.. AKE tutkii kaikkea mahdollista jatkuvasti, jos selviää laittomuuksia tai puutteellisia muutoksia tms voidaan auto kutsua tarkistettavaksi.
sit kun perus sirpassa on 5 litrainen kasi ja 1.6 jarrut ja vaihdettuja osia 6% (mahdoton yhtälö), kaatuu se paskaämpäri paitsi muutoksen hyväksyneen katsastusmiehen ja konttorin myös auton rakentajan ja nykyisen omistajan niskaan.. yleensä tuo paskaämpäri on kallis sisällöltään.
tiedän tapauksia kun on tehty huijaus tekniikanvaihtoja ja niistä on narahdettu että autosta on vaadittu romutustodistus 14vrk kuluessa. Siinä sit syytetään että se saatanan katsastusmies perkele sen syy...
vaikka tuntuu että muutoskatsastus ja sen pilkuntarkka toteuttaminen olis vain katsastusmiehen vittumaisuutta, voin kertoa että asia on päinvastoin. katsastusmies yrittää varjella paitsi omaa paikkaansa myös rakentajan kohtaloa, tiedätte hyvin millaisilla mätkyillä tässä maassa voidaan renkaankuluttajaa rankaista...
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 20:11:33 2006
Arska ei ilmeisesti tiedä esim. mikä on LTJ?
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 20:17:15 2006
samiharju kirjoitti:Arska ei ilmeisesti tiedä esim. mikä on LTJ?
LTJ on armeijan lyhenne sanasta LeTkunJatke, eli ajoneuvohalleilla työskentelevä varusmies jonka tehtävä on jakaa polttoainetta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 20:21:28 2006
Joo no nyt ei tod. olla tuola ääripään pilipali virityksissä. Tälläinen i perään lisääminen tuskin akea jaksaa kiinostaa yhtään. Kyllä ne taitaa "suurempia" "rikollisia" yrittää kiinni...
Ei taida montaa by the book tekniikanvaihtoa suomesta löytyä...
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Helmikuu 19. 20:27:26 2006
Ares kirjoitti:Joo no nyt ei tod. olla tuola ääripään pilipali virityksissä. Tälläinen i perään lisääminen tuskin akea jaksaa kiinostaa yhtään. Kyllä ne taitaa "suurempia" "rikollisia" yrittää kiinni...
Juu kaasari ruiskuksi. Ei tuosta nyt liian suurta numeroa kannata tehdä.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 21:15:28 2006
Ei siinä muuta ookkaan kun ne 2 asiaa eli vertailutodistus ja selvitys koneen alkuperästä, mutta kun niitäKÄÄN ai kaikkien mielestä tarvita niin siksi kärjistin hieman..
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 21:19:25 2006
Eli minä nyt yritän vain saada asiasta varmuuden jotta tuo muutoskatsastus menisi todella vaivattomasti eikä tulisi mitään yllätyksiä, ja todennäköisesti yritän vielä mennä katsastamaan sen samille jos vain mahdollista eikä tarkoitus ole yrittää huijata mitään katsastusmiestä vakkei se olisi sami...
ja nyt sainsydämen luovuttaneen rek num(kiitos kimmo) ja enää tarvitsee hakea se vertailutodistus s-joelta...
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 22:10:04 2006
jees, mä en saa vielä tehä muutoksia (ei ole oikeuksia vielä) mutta kyllä meillä muut niitä tekee eli tervetuloa vaan

ja sehän oli Korkeamäellä oleva yksityinen..

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 22:23:26 2006
Minä jään odottelemaan sitä kutsua sinne tarkastukseen, kai siellä kahvit tarjotaan samalla tavalla kuin vuosikatsatuksen yhteydessäkin?

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 22:37:20 2006
juu mä tuun täs kevään aikana vielä... kunhan talli löytyy et ei tarvi ulkona ruuvata

ja kokemuksesta voin sanoe että katsastan aina yksityisellä...
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Su Helmikuu 19. 23:06:32 2006
e0300229 kirjoitti:juu mä tuun täs kevään aikana vielä... kunhan talli löytyy et ei tarvi ulkona ruuvata

ja kokemuksesta voin sanoe että katsastan aina yksityisellä...
Nykyään ne kaikki on yksityisiä

Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 23:11:50 2006
ai ne on muuttunu en oo oikee ollu mukana tos hommas..
-
shr1
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti
Kirjoittaja shr1 » Ma Helmikuu 20. 11:25:20 2006
Arska kirjoitti:Niinkuin jo usein aikaisemminkin olen todennut, niin ei aina kannata aloittaa projektia paperitöillä. Mistä se katsatusmies tietää kuuluuko sinne kaasutin vai ruisku, ja kyllä ne sitten sanoo jos jotain selvityksiä haluavat, etukäteen ei kannata sykkiä.
Kysyttäessähän on tietysti aina vastattava just niin kun asia menee. Siinä vaiheessa ei katsuri voi oikein enää perääntyä, jos puheeks tulee vaikka vaan kaasarin korvaaminen ruiskulla, pakkohan siihen on silloin puuttua, muuten kyllä juttu leviää että siellä ja siellä ei näistä välitetä mitään. Veikkaan, että katsuria saattaa joskus jopa harmittaa asiakkaan puolesta, jos tämä alkaa höpöttämään ja mainostamaan, et "juu laittelin tossa viime viikolla serkun autosta tähän ton ruiskukoneen, kun vanha hajos, pitäiskös tälle nyt sit tehä jotain". Mä kyllä funtsin siinä vaiheessa, et olispa pitäny suunsa kiinni, päästäis kaikki ehkä helpommalla... Ja tarkkahan tietysti pitää olla, vittumaisen "virkamiehen" mainetta kannattaa ehkä joissain tapauksissa kumminkin välttää.

Viimeksi muokannut
shr1, Ma Helmikuu 20. 16:07:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ma Helmikuu 20. 15:08:29 2006
Mä muutin kaasari-ohc:n ruiskuksi ilman että vaihdoin konetta tai edes kantta, ja sitten ajoin ilman mitään lappuja katsastukseen. Kysyivät että mistä se ruiskusysteemi oli peräisin, olettivat että tehot ovat nousseet 10% niin kuin jossain pykälässä kai lukee ja kirjoittivat 3% muutoksia autoon. Ei muuta ja läpi meni.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 20. 17:29:00 2006
Niin helppoa ja vaivatonta, eikö totta? Niin se käy kun ei hötkyile turhaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
e0300229
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja e0300229 » Ma Helmikuu 20. 21:08:12 2006
no niin tämän keskustelen tarkoitus oli nimenomaan kysellä kokemuksia ja sitten tiedustella kuinka se tehdään "lain" mukaan... kyllä näistä aina oppii kaikkea uutta

-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 20. 22:36:05 2006
jeddah kirjoitti:Mä muutin kaasari-ohc:n ruiskuksi ilman että vaihdoin konetta tai edes kantta, ja sitten ajoin ilman mitään lappuja katsastukseen. Kysyivät että mistä se ruiskusysteemi oli peräisin, olettivat että tehot ovat nousseet 10% niin kuin jossain pykälässä kai lukee ja kirjoittivat 3% muutoksia autoon. Ei muuta ja läpi meni.
Just samoin meni mun veljen muutoskatsastus, ei mitään ihmeellisyyksiä. Ei sillä pelkällä ruutalla vielä kuuhun mennä

Saatoi EHKÄ olla, että se näytti käyttöopasta jossa on tehot merkittynä konttorilla kun muutoskatsasti