Tekniikan vaihto sierraan. 2.0 -->2.0i

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

e0300229
Ylläpitäjä

Tekniikan vaihto sierraan. 2.0 -->2.0i

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 0:42:12 2006

Joo elikkä tällänen olis suunnitelmis ja tarvisin vielä sellasen lapun missä olis
Vertailumoottoritodistus Fordin leimoilla. ei jaksa mennä ruinaan fordin liikkeestä jos jollain on sellanen valmiina 8)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 1:23:26 2006

se leima pitää olla ihan tuore, ei kopio.. :-)

seinäjoen fordilla ottivat joskus huimat 20e lapusta.. :-)

e0300229
Ylläpitäjä

No joo

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 1:32:37 2006

Eli ne ei rupee mitään urputtaan jos sitä menee kysymään? ja ilmeisesti joku euroinen niile pitää antaa vaihdos...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: No joo

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Helmikuu 19. 1:46:18 2006

e0300229 kirjoitti:Eli ne ei rupee mitään urputtaan jos sitä menee kysymään? ja ilmeisesti joku euroinen niile pitää antaa vaihdos...
Ihan rohkeesti vaan,kyllä ne auttaa. Sieltä saat kyllä tarvittavat lappuset. Tee samalla se vaikka megasquirtillä niin saat säädettävän ruutan. Piuhan vetoa on kuitenkin luvassa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 9:28:55 2006

Piuhan veto... Ihan vakio johdot annoin mukaan täydellisenä ja ehjänä joten eiköhän ne sinne kuitenkin laiteta. Tiedän kyllä Markku ei viitti megaa laittaa :lol:
Vakio johtosarja sinne kuitenkin menee joko täysin heittämällä tai pienellä liitoksella. Johtojen vetämistä taitaa tulla jopa niinkin paljon kuin sähköiselle bensapumpulle johdot

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 12:21:15 2006

Kaasarin vaihtaminen ruiskuun. Vertailumoottoritodistus??
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

e0300229
Ylläpitäjä

No ni

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 12:54:00 2006

Eli siis joudun nyt kuitenkin varmaan vaihtamaan koneenkin sinne keulalle...
ja kimmo on oikees en mä sinne kyl mitään megaruuttaa enää laita, hajoo jo valmiiks pää ton auton kans :lol:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 18:49:57 2006

Ei silti tarvita mitään todistusta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

e0300229
Ylläpitäjä

cv

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 18:53:24 2006

jaa mä tuota tiedustelin harjun samilta ja hän sanoi että sellanen pitäisi olla mukana kun muutoskatsastaa tuon romun ruiskuksi... mutta jos jollain on kokemuksia niin otan mielellään neuvoja vastaan...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 19:26:41 2006

Arska kirjoitti:Ei silti tarvita mitään todistusta.
Lain mukaan moottorinvaihdon yhteydessä pitää nykyään olla:

a)vertailumoottoritodistus tms maahantuojan edustajan leimoilla (eli se tuttu papru josta näkee jarru ym muutokset)
b)luotettava selvitys moottorin alkuperästä (= ostokuitti tai sen auton valmistenro tai rekkari josta kone peräisin)

Ja kuten kaikki tiedämme kaasarin vaihto ruiskuun tai hengitystavan muuttaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon.

katsokaas lapset kun ei se riitä että katsastusmies ja asiakas tietävät että noi jarrut sinne kuuluu, AKE vaatii joka asiasta asianmukaiset paperit...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 19:46:31 2006

Joo ei muutaku lapualle katsastamaan niin pääsee vähä helpommalla ;)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 20:02:11 2006

Niinkuin jo usein aikaisemminkin olen todennut, niin ei aina kannata aloittaa projektia paperitöillä. Mistä se katsatusmies tietää kuuluuko sinne kaasutin vai ruisku, ja kyllä ne sitten sanoo jos jotain selvityksiä haluavat, etukäteen ei kannata sykkiä.

Olen vaan huomannut että kaikenlaisessa rakentelussa on paljon suurempiakin pulmia ratkaistavina kuin virkakoneiston rasvaaminen. Siksi en itse kiinnostu tuosta byrokratiasta lainkaan, keskityn vain tekemään. Katsastus on vain kerran vuodessa, loput 364 päivää saan ajaa ihan minkälaisilla vehkeillä tahansa. 8)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 20:09:42 2006

fleimaanpa vielä tähän samaan vaikka onkin lievää offtopicia.

se, että mennään sinne leimaamaan muutosta sinne missä helpoimmalla saa huijattua leiman, ei välttämättä aina kannata.. AKE tutkii kaikkea mahdollista jatkuvasti, jos selviää laittomuuksia tai puutteellisia muutoksia tms voidaan auto kutsua tarkistettavaksi.

sit kun perus sirpassa on 5 litrainen kasi ja 1.6 jarrut ja vaihdettuja osia 6% (mahdoton yhtälö), kaatuu se paskaämpäri paitsi muutoksen hyväksyneen katsastusmiehen ja konttorin myös auton rakentajan ja nykyisen omistajan niskaan.. yleensä tuo paskaämpäri on kallis sisällöltään.

tiedän tapauksia kun on tehty huijaus tekniikanvaihtoja ja niistä on narahdettu että autosta on vaadittu romutustodistus 14vrk kuluessa. Siinä sit syytetään että se saatanan katsastusmies perkele sen syy...

vaikka tuntuu että muutoskatsastus ja sen pilkuntarkka toteuttaminen olis vain katsastusmiehen vittumaisuutta, voin kertoa että asia on päinvastoin. katsastusmies yrittää varjella paitsi omaa paikkaansa myös rakentajan kohtaloa, tiedätte hyvin millaisilla mätkyillä tässä maassa voidaan renkaankuluttajaa rankaista...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 20:11:33 2006

Arska ei ilmeisesti tiedä esim. mikä on LTJ?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 20:17:15 2006

samiharju kirjoitti:Arska ei ilmeisesti tiedä esim. mikä on LTJ?
LTJ on armeijan lyhenne sanasta LeTkunJatke, eli ajoneuvohalleilla työskentelevä varusmies jonka tehtävä on jakaa polttoainetta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 20:21:28 2006

Joo no nyt ei tod. olla tuola ääripään pilipali virityksissä. Tälläinen i perään lisääminen tuskin akea jaksaa kiinostaa yhtään. Kyllä ne taitaa "suurempia" "rikollisia" yrittää kiinni...

Ei taida montaa by the book tekniikanvaihtoa suomesta löytyä...

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Helmikuu 19. 20:27:26 2006

Ares kirjoitti:Joo no nyt ei tod. olla tuola ääripään pilipali virityksissä. Tälläinen i perään lisääminen tuskin akea jaksaa kiinostaa yhtään. Kyllä ne taitaa "suurempia" "rikollisia" yrittää kiinni...
Juu kaasari ruiskuksi. Ei tuosta nyt liian suurta numeroa kannata tehdä.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 21:15:28 2006

Ei siinä muuta ookkaan kun ne 2 asiaa eli vertailutodistus ja selvitys koneen alkuperästä, mutta kun niitäKÄÄN ai kaikkien mielestä tarvita niin siksi kärjistin hieman..

e0300229
Ylläpitäjä

no

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 21:19:25 2006

Eli minä nyt yritän vain saada asiasta varmuuden jotta tuo muutoskatsastus menisi todella vaivattomasti eikä tulisi mitään yllätyksiä, ja todennäköisesti yritän vielä mennä katsastamaan sen samille jos vain mahdollista eikä tarkoitus ole yrittää huijata mitään katsastusmiestä vakkei se olisi sami...

ja nyt sainsydämen luovuttaneen rek num(kiitos kimmo) ja enää tarvitsee hakea se vertailutodistus s-joelta...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 22:10:04 2006

jees, mä en saa vielä tehä muutoksia (ei ole oikeuksia vielä) mutta kyllä meillä muut niitä tekee eli tervetuloa vaan :-) ja sehän oli Korkeamäellä oleva yksityinen.. :wink: :-)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Helmikuu 19. 22:23:26 2006

Minä jään odottelemaan sitä kutsua sinne tarkastukseen, kai siellä kahvit tarjotaan samalla tavalla kuin vuosikatsatuksen yhteydessäkin? :green:
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

e0300229
Ylläpitäjä

wd

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 22:37:20 2006

juu mä tuun täs kevään aikana vielä... kunhan talli löytyy et ei tarvi ulkona ruuvata ;) ja kokemuksesta voin sanoe että katsastan aina yksityisellä...

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: wd

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Su Helmikuu 19. 23:06:32 2006

e0300229 kirjoitti:juu mä tuun täs kevään aikana vielä... kunhan talli löytyy et ei tarvi ulkona ruuvata ;) ja kokemuksesta voin sanoe että katsastan aina yksityisellä...
Nykyään ne kaikki on yksityisiä :wink:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

e0300229
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Su Helmikuu 19. 23:11:50 2006

ai ne on muuttunu en oo oikee ollu mukana tos hommas..

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ma Helmikuu 20. 11:25:20 2006

Arska kirjoitti:Niinkuin jo usein aikaisemminkin olen todennut, niin ei aina kannata aloittaa projektia paperitöillä. Mistä se katsatusmies tietää kuuluuko sinne kaasutin vai ruisku, ja kyllä ne sitten sanoo jos jotain selvityksiä haluavat, etukäteen ei kannata sykkiä.
Kysyttäessähän on tietysti aina vastattava just niin kun asia menee. Siinä vaiheessa ei katsuri voi oikein enää perääntyä, jos puheeks tulee vaikka vaan kaasarin korvaaminen ruiskulla, pakkohan siihen on silloin puuttua, muuten kyllä juttu leviää että siellä ja siellä ei näistä välitetä mitään. Veikkaan, että katsuria saattaa joskus jopa harmittaa asiakkaan puolesta, jos tämä alkaa höpöttämään ja mainostamaan, et "juu laittelin tossa viime viikolla serkun autosta tähän ton ruiskukoneen, kun vanha hajos, pitäiskös tälle nyt sit tehä jotain". Mä kyllä funtsin siinä vaiheessa, et olispa pitäny suunsa kiinni, päästäis kaikki ehkä helpommalla... Ja tarkkahan tietysti pitää olla, vittumaisen "virkamiehen" mainetta kannattaa ehkä joissain tapauksissa kumminkin välttää. :wink:
Viimeksi muokannut shr1, Ma Helmikuu 20. 16:07:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Helmikuu 20. 15:08:29 2006

Mä muutin kaasari-ohc:n ruiskuksi ilman että vaihdoin konetta tai edes kantta, ja sitten ajoin ilman mitään lappuja katsastukseen. Kysyivät että mistä se ruiskusysteemi oli peräisin, olettivat että tehot ovat nousseet 10% niin kuin jossain pykälässä kai lukee ja kirjoittivat 3% muutoksia autoon. Ei muuta ja läpi meni.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 20. 17:29:00 2006

Niin helppoa ja vaivatonta, eikö totta? Niin se käy kun ei hötkyile turhaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

e0300229
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja e0300229 » Ma Helmikuu 20. 21:08:12 2006

no niin tämän keskustelen tarkoitus oli nimenomaan kysellä kokemuksia ja sitten tiedustella kuinka se tehdään "lain" mukaan... kyllä näistä aina oppii kaikkea uutta :lol:

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 20. 22:36:05 2006

jeddah kirjoitti:Mä muutin kaasari-ohc:n ruiskuksi ilman että vaihdoin konetta tai edes kantta, ja sitten ajoin ilman mitään lappuja katsastukseen. Kysyivät että mistä se ruiskusysteemi oli peräisin, olettivat että tehot ovat nousseet 10% niin kuin jossain pykälässä kai lukee ja kirjoittivat 3% muutoksia autoon. Ei muuta ja läpi meni.
Just samoin meni mun veljen muutoskatsastus, ei mitään ihmeellisyyksiä. Ei sillä pelkällä ruutalla vielä kuuhun mennä :)
Saatoi EHKÄ olla, että se näytti käyttöopasta jossa on tehot merkittynä konttorilla kun muutoskatsasti

Vastaa Viestiin