
Hestec??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Hestec??
Elikkäs, mimmonen olis moinen vehe. Suunnittelin jos vaikka laittas sellasen cossuun. Oliskohan siitä hyötyä? Ajattelin sitä uusinta Windows Heteciä. 

Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mielestäni kannattaa vertailla useampien ruiskuja keskenään. Sitten kannattaa miettiä missä meinaa säädättää. Kannattaa valita sellainen ruisku, jossa tietoja voidaan muuttaa ajon aikana. En tiedä onko uudessakaan hestecin ohjelmaversiossa mahdollista. Itellä on hestec ja valinta tuli tehtyä nelivetopenkin ja teknisen tuen mukaan. Testaus ja tiedonsiirto ominaisuuksiin en ole tyytyväinen.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Kyllähän tuolla hestecillä hintaa ois aika paljon, ku meinasin jos asentavat ja säätävät samalla. Itellä ei ole välttämättä siihen taitoa. Saa laittaa muitakin hyviä ehdotuksia.Tomba kirjoitti:Jos ei meinaa jatkuvasi säädettävää tsydeemiä niin tuo Karalan ohjelmoitava lastu olis aika järkevä hankinta ilmeisesti huomattavasti halvempi kuin esim hestec.
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tosi heikosti löytyi tietoa Hestecistä, mutta ainakin kierroslukupuoli on kiinteällä 300rpm rasterilla säädettävissä. Megasquirtissa on kartat 12x12 kokoisia vapaasti säädettävillä pisteillä. Karttoja on myös kaksi käytössä polttoaineen syötölle (kaksi myös sytkälle) joita voidaan vaihtaa kytkimestä. Karttoja voidaan myös käyttää yhtäaikaa esim. jos halutaan ajaa kahdeksaa suutinta. Sekventiaaliruisku MS ei ole jos sitä pitää tärkeänä. En tiedä onko Hesteckään. Se varmaan selviää sitten hankkimisen jälkeen ohjekirjasta 
Megasquirtista kannattaa ottaa itse selvää JOS asia kiinnostaa. Koodiversioita on myös lukuisia jotka saattaa hämmentää aluksi. Tällä hetkellä kehittynein softa tunnetaan "extra-code" nimellä ja uusia versioita, joissa uusia ominaisuuksia julkaistaan viikoittain. Yksi uusimmista mielenkiintoisimmista lisäyksista on 8x8 target AFR kartta, jotta ruiskua voi käyttää aina closed-loop tilassa.
Henkilöille jotka ei omaa sujuvaa englanninkielen taitoa tai jotka ei tiedä miten virta, jännite ja impedanssi riippuu toisistaan, en voi Megasquirttia suositella.
Joka tapauksessa rahaa säästyy paljon, mutta aikaa menee varmasti enemmän jos valitsee Megasquirtin. Lopputulos on varmuudella kummassakin kiinni vain säätäjästä.

Megasquirtista kannattaa ottaa itse selvää JOS asia kiinnostaa. Koodiversioita on myös lukuisia jotka saattaa hämmentää aluksi. Tällä hetkellä kehittynein softa tunnetaan "extra-code" nimellä ja uusia versioita, joissa uusia ominaisuuksia julkaistaan viikoittain. Yksi uusimmista mielenkiintoisimmista lisäyksista on 8x8 target AFR kartta, jotta ruiskua voi käyttää aina closed-loop tilassa.
Henkilöille jotka ei omaa sujuvaa englanninkielen taitoa tai jotka ei tiedä miten virta, jännite ja impedanssi riippuu toisistaan, en voi Megasquirttia suositella.
Joka tapauksessa rahaa säästyy paljon, mutta aikaa menee varmasti enemmän jos valitsee Megasquirtin. Lopputulos on varmuudella kummassakin kiinni vain säätäjästä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
- Viesti:
Tuohonkin kannattaa tutustua. Suomalainen tuote ja suunniteltu nimenomaan Windowsilla käytettäväksi. Yksi jälleenmyyjä on ainakin ProStreet.
● EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Oma suosikkini Haltech. En ole vielä kuullut mitään huonoa kys. laitteesta, lähes kaikista muista olen.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Pakko taas "puolustella" mutta vaikka megassa on "vaan" 12x12 bensakartat niin se ei tee säädöstä karkeampaa koska tuo laskee aina neljän lähimmän lukeman arvoista keksiarvoaDob kirjoitti:kuinka paljon kälysempi tuo MS:ssä on? eikö siinä kartat ole kuitenkin suppeempia kun Hestecissä tms, eli säädöistä tulee "karkeampia"?
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Totta, on se hienoa toi nykytekniikka. Autronicissa riittää bensakarttaan yksi piste/solu, joten ei se pisteiden määrä aina tee autuaaksi.VesQ kirjoitti:Pakko taas "puolustella" mutta vaikka megassa on "vaan" 12x12 bensakartat niin se ei tee säädöstä karkeampaa koska tuo laskee aina neljän lähimmän lukeman arvoista keksiarvoaDob kirjoitti:kuinka paljon kälysempi tuo MS:ssä on? eikö siinä kartat ole kuitenkin suppeempia kun Hestecissä tms, eli säädöistä tulee "karkeampia"?
http://www.autronic.com/movies/Autronic1cell.mov
En tietenkään itse aio ajaa yhdellä solulla, koska se ei ole mitenkään optimaalista säädön kannalta koska koneen VE ei kuitenkaan ole sama koko alueella, mutta säätötyö helpottuu/nopeutuu huomattavasti kun ei tarvitse säätää miljoonaa pistettä.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Onnistuuhan tuo squirtillakin jos lambdalle ei anneta säätörajoja ja määrätään vain target kartta, mutta sitten onkin 100% lambdan armoilla. Mielestäni ainakin järkevämpää tehdä lähes täydellinen kartta ja sallia lambdalle vain tietty prosenttimäärä hienosäätöön. Kartan kun voi kuitenkin kirjaimellisesti ajella kuntoon tiedonkeruulla, niin aika järjetöntä jättää se tekemättä. Kait sama pätee kaikkiin nykyisiin ruiskuihin vai mitä tässä haetaan takaa? Polttoainepuolen saa kuntoon helposti kait melkein sama millä laitteella, mutta ainakin omasta mielestäni tuo sytkän säätäminen on sitten se enemmän (ja siis huomattavasti) taitoa vaativa laji.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ei autronicci mitään lambdaa tuohon tarvitse, sen moottorinmallinnus on kehittyneempi kuin missään muussa ruiskussa joka on vielä vastaan tullut. Motec on vähän saman tapanen, koska motecin perustaja on myös autronicin omistaja / suunnittelija.fsohc kirjoitti:Onnistuuhan tuo squirtillakin jos lambdalle ei anneta säätörajoja ja määrätään vain target kartta, mutta sitten onkin 100% lambdan armoilla. Mielestäni ainakin järkevämpää tehdä lähes täydellinen kartta ja sallia lambdalle vain tietty prosenttimäärä hienosäätöön. Kartan kun voi kuitenkin kirjaimellisesti ajella kuntoon tiedonkeruulla, niin aika järjetöntä jättää se tekemättä. Kait sama pätee kaikkiin nykyisiin ruiskuihin vai mitä tässä haetaan takaa? Polttoainepuolen saa kuntoon helposti kait melkein sama millä laitteella, mutta ainakin omasta mielestäni tuo sytkän säätäminen on sitten se enemmän (ja siis huomattavasti) taitoa vaativa laji.
Megan suutinohajaus on karkea ja huono, ihan jo elektroniikan kannaltakin, toimii "pienillä" ja nopeilla suuttimilla kuitenkin jotenkuten. Ok valinta pudjettimoottoriin, jossa ei ole kovin isoa litratehoa ja tykkää harrataa "ruiskua".
Jos hakee hyvää, ostaa autronicin tai motecin. Jos halpaa ja toimivaa, ostaa haltechin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
BULLSHIT............Skorppi kirjoitti:Ei autronicci mitään lambdaa tuohon tarvitse, sen moottorinmallinnus on kehittyneempi kuin missään muussa ruiskussa joka on vielä vastaan tullut. Motec on vähän saman tapanen, koska motecin perustaja on myös autronicin omistaja / suunnittelija.fsohc kirjoitti:Onnistuuhan tuo squirtillakin jos lambdalle ei anneta säätörajoja ja määrätään vain target kartta, mutta sitten onkin 100% lambdan armoilla. Mielestäni ainakin järkevämpää tehdä lähes täydellinen kartta ja sallia lambdalle vain tietty prosenttimäärä hienosäätöön. Kartan kun voi kuitenkin kirjaimellisesti ajella kuntoon tiedonkeruulla, niin aika järjetöntä jättää se tekemättä. Kait sama pätee kaikkiin nykyisiin ruiskuihin vai mitä tässä haetaan takaa? Polttoainepuolen saa kuntoon helposti kait melkein sama millä laitteella, mutta ainakin omasta mielestäni tuo sytkän säätäminen on sitten se enemmän (ja siis huomattavasti) taitoa vaativa laji.
Megan suutinohajaus on karkea ja huono, ihan jo elektroniikan kannaltakin, toimii "pienillä" ja nopeilla suuttimilla kuitenkin jotenkuten. Ok valinta pudjettimoottoriin, jossa ei ole kovin isoa litratehoa ja tykkää harrataa "ruiskua".
Jos hakee hyvää, ostaa autronicin tai motecin. Jos halpaa ja toimivaa, ostaa haltechin.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
wtf?Skorppi kirjoitti: Ei autronicci mitään lambdaa tuohon tarvitse, sen moottorinmallinnus on kehittyneempi kuin missään muussa ruiskussa joka on vielä vastaan tullut.
Eikait sekään nyt pyhällä hengellä toimi?
http://www.autronic.com/page_files/autotune_feature.htm
Toki varmasti laadukkaampi kuin mega yms. mutta.....
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
noh noh..halvallakin voi saada hyvän,usko tai älä,mulla ei oo varaa hakata johonkin moottorin ohjaukseen 4k euroo,varsinkaan kun se ei oo tarpeellistaSkorppi kirjoitti:Perus hyvä kommentti kun vetää herneen nenään kun itsellä olevaa tavaraa "haukutaan", vaikka ei paskaakaan tajua kys. laitteesta tai yleensäkään elektroniikasta.TIMPPA24V6 kirjoitti:
BULLSHIT............
pitäähän se joidenkin urpojen pitää noi "virivelhot....." hengissä ja kantaa rahansa sinne......

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Autotune on nyt ihan eri asia kuin tuo yhdellä solulla toimiminen. Suurinosa ruiskuista perustuu siihen että niillä säädetään karttaan suuttimen aukioloaika tai sitten on jonkilainen "ve" kartta, kuten mekassa, joka kuitenkin viittaa melkolailla suoraan suuttimen aukioloaikaan.fsohc kirjoitti:wtf?Skorppi kirjoitti: Ei autronicci mitään lambdaa tuohon tarvitse, sen moottorinmallinnus on kehittyneempi kuin missään muussa ruiskussa joka on vielä vastaan tullut.
Eikait sekään nyt pyhällä hengellä toimi?
http://www.autronic.com/page_files/autotune_feature.htm
Toki varmasti laadukkaampi kuin mega yms. mutta.....
Autroniciin ei mihinkään laitetaan mitään suuttimen aukioloaikoja, vaan polttoainekartta kuvastaa moottorin "hengitystä". Optimaalisessa moottorissa koko kartta on samaa lukua täynnä, käytännössäkin erot kartan arvoissa vaikka tyhjäkäynnin ja 8000rpm 2bar ahdoilla välillä ovat aika pienet. Autronic mallintaa koko aikaa moottorin toimintaa ja laskee optimaalista suihkutusaikaa, siksi se toimii vaikka yhdellä solulla kohtuullisesti, ilman mitään lambda takasinkytkentöjä.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Tästä on jokunen kerta jo väännettyTIMPPA24V6 kirjoitti:noh noh..halvallakin voi saada hyvän,usko tai älä,mulla ei oo varaa hakata johonkin moottorin ohjaukseen 4k euroo,varsinkaan kun se ei oo tarpeellistaSkorppi kirjoitti:Perus hyvä kommentti kun vetää herneen nenään kun itsellä olevaa tavaraa "haukutaan", vaikka ei paskaakaan tajua kys. laitteesta tai yleensäkään elektroniikasta.TIMPPA24V6 kirjoitti:
BULLSHIT............
pitäähän se joidenkin urpojen pitää noi "virivelhot....." hengissä ja kantaa rahansa sinne......



-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Löytyy myös megasta luistonestoYrkesman kirjoitti:Jos on tarve esim luistonestolle tai vaikka tarve ajaa 800-1000cc suuttimia/sylinteri ja saada vielä päästötkin kohdalleen, niin se halvin ei välttämättä aja asiaa.


Tottahan tuo tietysti että kun kyseessä DIY malli niin omaa tekemistä riittää, kuten skorppi sanoi tykkää "harrastaa ruiskua"
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
On luistonestoja ja "luistonestoja". Kuten Yrkesmankin jo asiaa kuvaavasti selitti, pääsee sillä ladallkin kauppaan ihan kuten uudella s-klasse mersulla, mutta ei ne kuitenkaan ihan vastaavia laitteita ole. Aisioita voi tehdä käytännössä niin monella tavalla, vaikka paperilla näyttäsikin samalta.
Autronic on nimenomaan kuuluisa suutinohjaksestaan. 1680cc on ainakin vielä ihan helposti säädettävissä 2l 16v koneessa. Ilman sekventiaalia saa unohtaa heti kunnollisen ohjaamisen isoilla suuttimilla pienissä moottoreissa pienillä kierroksilla ja edes sekventiaali ei pelasta tilannetta jos ei ruisku osaa pitää suutinta koko ajan kontrollissa.
Kossu alitti ilman kattia vähäpäästöisen rajat 900cc suuttimilla 270 / 288 asteisilla nokilla ja toimii silti hienosti. Tulen heti katsomaan ja tarjoamaan pullakahvit ku joku tekee saman vaikka mekalla, melkeen lupaan ne kahvit kun joku tekee saman vaikka millä muulla tahansa kuin autronikilla.
Autronic on nimenomaan kuuluisa suutinohjaksestaan. 1680cc on ainakin vielä ihan helposti säädettävissä 2l 16v koneessa. Ilman sekventiaalia saa unohtaa heti kunnollisen ohjaamisen isoilla suuttimilla pienissä moottoreissa pienillä kierroksilla ja edes sekventiaali ei pelasta tilannetta jos ei ruisku osaa pitää suutinta koko ajan kontrollissa.
Kossu alitti ilman kattia vähäpäästöisen rajat 900cc suuttimilla 270 / 288 asteisilla nokilla ja toimii silti hienosti. Tulen heti katsomaan ja tarjoamaan pullakahvit ku joku tekee saman vaikka mekalla, melkeen lupaan ne kahvit kun joku tekee saman vaikka millä muulla tahansa kuin autronikilla.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/antirev.html
Tuolta näköjään jotain löytyi
Pystyy käyttämään joko RPM pohjaisena tai VSS (nopeusantureilla)
Eli vetäviin ja ei vetäviin pyöriin nopeusanturi ja tuo sitten vertailee nopeuseroa joita pystyy säätämään ja bensan katkomisella ja/tai sytkän myöhäistyksellä/kipinöiden väliin jättämisellä "jarruttaa"
Löytyy Megatune 2.25 extra koodilla Advanced-->Anti-Rev System
Tuolta näköjään jotain löytyi
Pystyy käyttämään joko RPM pohjaisena tai VSS (nopeusantureilla)
Eli vetäviin ja ei vetäviin pyöriin nopeusanturi ja tuo sitten vertailee nopeuseroa joita pystyy säätämään ja bensan katkomisella ja/tai sytkän myöhäistyksellä/kipinöiden väliin jättämisellä "jarruttaa"
Löytyy Megatune 2.25 extra koodilla Advanced-->Anti-Rev System
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
taitaapa vaan kaikki ruiskut olla varsin riittäviä ottaen huomioon keskimääräisen koneiden rakennukseen liittyvän teoriatuntemuksen. eli tarkoitan sitä että harva on tarkkaan teoreettisella tasolla pohtinut, tutkinut ja vertaillut nokkien asteiden, nostojen, ajoituksen merkitystä ahtimen painekarttojen suhteen, puristussuhteen merkitystä palotilojen muodon vaikutukseen, imukoteloiden virtauksia ja imulämpöjen, pakolämpöjen, pakopaineiden, ym asioiden vaikutusta edellä mainittuihin asioihin, jne jne..
jos ruiskulla pystyy hyvin säätämään ennakoita ja bensakarttoja mitä vakio-ohjelmilla ei pysty, siinä riittää kipinää isoillekin paineille, siinä on paukku varttimailia varten, riittävät lämpötilakompensoinnit sun muut, mielestäni se on riittävä "matti-meikäläisille". toki skorppi on siinä oikeassa että autronic on varmasti "tarkempi ja parempi" kuin esim mega, mutta mikä on sen eron merkitys suhteessa hintaan ja erityisesti suhteessa itse moottoriin, se kun on todennäköisesti kasattu niistä osista mitä on hyllystä löytynyt tai sopivasti ja halvalla saatu, sen enempää asiaan perehtymättä..
jos ruiskulla pystyy hyvin säätämään ennakoita ja bensakarttoja mitä vakio-ohjelmilla ei pysty, siinä riittää kipinää isoillekin paineille, siinä on paukku varttimailia varten, riittävät lämpötilakompensoinnit sun muut, mielestäni se on riittävä "matti-meikäläisille". toki skorppi on siinä oikeassa että autronic on varmasti "tarkempi ja parempi" kuin esim mega, mutta mikä on sen eron merkitys suhteessa hintaan ja erityisesti suhteessa itse moottoriin, se kun on todennäköisesti kasattu niistä osista mitä on hyllystä löytynyt tai sopivasti ja halvalla saatu, sen enempää asiaan perehtymättä..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Tuohon E6X:ään oon kyllä ollu tyytyväinen , ei varmasti ole lähellekkään niin hyvä kuin Autronic mutta ei ole kyllä lähellekkään niin kallis
Noista ominaisuuksista ; Oikeastaan taivas on rajana jos mielikuvistusta riittää , esim.
ajattelin pistää coolerille vesiruiskun , voin käyttää flektin ohjausta siihen . Laitan vain tietyn lämpötilan asteina milloin lähtee päälle ja milloin pois . Ulostuloja on 4+2digitaalista ja käytössä jo 2 kanavaa hukkakipinälle .
Suuttimet on samat kuin skorpilla eli 900 Dekat ja toimii hienosti , käy vaikka 500rpm rykimättä tyhjäkäyntiä .
Kipinäkin riittää , ~12AFR seoksilla painetta 2.0bar , tulpat paskat NGK:t yli millin kärkivälillä eikä kertaakaan ole pätkässy .

Noista ominaisuuksista ; Oikeastaan taivas on rajana jos mielikuvistusta riittää , esim.
ajattelin pistää coolerille vesiruiskun , voin käyttää flektin ohjausta siihen . Laitan vain tietyn lämpötilan asteina milloin lähtee päälle ja milloin pois . Ulostuloja on 4+2digitaalista ja käytössä jo 2 kanavaa hukkakipinälle .
Suuttimet on samat kuin skorpilla eli 900 Dekat ja toimii hienosti , käy vaikka 500rpm rykimättä tyhjäkäyntiä .
Kipinäkin riittää , ~12AFR seoksilla painetta 2.0bar , tulpat paskat NGK:t yli millin kärkivälillä eikä kertaakaan ole pätkässy .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mutta eikö sen flektin ohjaus mene veden lämmön mukaan?Jake kirjoitti:ajattelin pistää coolerille vesiruiskun , voin käyttää flektin ohjausta siihen . Laitan vain tietyn lämpötilan asteina milloin lähtee päälle ja milloin pois . Ulostuloja on 4+2digitaalista ja käytössä jo 2 kanavaa hukkakipinälle .
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Löytyy molemmatYrkesman kirjoitti:Mutta eikö sen flektin ohjaus mene veden lämmön mukaan?Jake kirjoitti:ajattelin pistää coolerille vesiruiskun , voin käyttää flektin ohjausta siihen . Laitan vain tietyn lämpötilan asteina milloin lähtee päälle ja milloin pois . Ulostuloja on 4+2digitaalista ja käytössä jo 2 kanavaa hukkakipinälle .

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... storder=as
tuollakin näköjään väännettiin mm ruiskuista,tuntus vähä nykivän
tuollakin näköjään väännettiin mm ruiskuista,tuntus vähä nykivän
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Hestec??
Vinkkari hesteckiä ei oo ollu, mutta vanhempi hestec on tossa kiihytys eskossa.rspete kirjoitti:Elikkäs, mimmonen olis moinen vehe. Suunnittelin jos vaikka laittas sellasen cossuun. Oliskohan siitä hyötyä? Ajattelin sitä uusinta Windows Heteciä.
Suomenkielisyys käytössä ja huollossa/ongelmatilanteissa on hyvä joka sitä arvostaa.
Tiedonkeruu on hyvä, sen avulla pystyy säätään ajon jälkeen auton kohilleen. Lisäksi jos on häiriöitä niitä on helppo tiedonkeruusta kattoa ja analysoida.
Vastaavasti se on huono että ei pysty ajaessa säätään, helpottas esim. dynossa säätöä paljon.
Paukku on hestecissä kohtuu hyvä.
Aika moni tuolla kiihytys porukassa käyttää hesteciä ja ajaneet kovaa.
Laajakaista lambda ja pakolämpö mittaus kannattaa ottaa siihen niin niillä saa säädettyä vehkeet kohilleen.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Ihan muuten mielenkiinnosta tuon hestecin säädöstä
Mikä siinä oikeen on ideana ettei pysty koneen käydessä säätöjä tekemään, pakko siihen joku syy on olla, en millään voi uskoa että olisi suunnittelun/toteutuksen vaikeutta tai hintavuutta, pelkääkö tekijä että tu(u)narit säätelee sinne mistään tietämättään mitä sattuu ja sulattaa koneen ja tulee sitten valittamaan että moottorinohjaus hajotti
Tuossa kun tuon megaruutan kanssa harrastanut jonkun aikaa niin en voi oikeen edes kuvitella tilannetta että ei pystyisi ajossa muuttamaan arvoja ja tekemään säätöjä. Tottahan se tiedonkeruun kanssa onnistuu "jälkikäteen" mutta miellän kyllä todella aikaavieväksi/hankalaksi juuri viimeisimpiä hienosäätöjä tehdessä, voi startti parkaa
Jos itse olisin noita "kaupallisia" ohjauksia hommaamassa niin tuo on kyllä sen verran iso miinus että jäisi hesteci hyllyyn
Mikä siinä oikeen on ideana ettei pysty koneen käydessä säätöjä tekemään, pakko siihen joku syy on olla, en millään voi uskoa että olisi suunnittelun/toteutuksen vaikeutta tai hintavuutta, pelkääkö tekijä että tu(u)narit säätelee sinne mistään tietämättään mitä sattuu ja sulattaa koneen ja tulee sitten valittamaan että moottorinohjaus hajotti

Tuossa kun tuon megaruutan kanssa harrastanut jonkun aikaa niin en voi oikeen edes kuvitella tilannetta että ei pystyisi ajossa muuttamaan arvoja ja tekemään säätöjä. Tottahan se tiedonkeruun kanssa onnistuu "jälkikäteen" mutta miellän kyllä todella aikaavieväksi/hankalaksi juuri viimeisimpiä hienosäätöjä tehdessä, voi startti parkaa

Jos itse olisin noita "kaupallisia" ohjauksia hommaamassa niin tuo on kyllä sen verran iso miinus että jäisi hesteci hyllyyn
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
^ Ihan veikkaus, mutta luulisin johtuvan käytettävän muistin/prossun tyypistä. Arvelisin siis siinä olevan erillisen prossun ja muistipiirin kun megassa on prossu&muisti samalla piirillä. Sen mitä jonkin verran tietokoneista tiedän, niin luulisin johtuvan tuosta. Jos taas ei ole muistin/prossun tyypistä kiinni, niin sitten vika on täysin softan suunnittelijassa.
MS2 prossu
# 64K bytes of Flash EEPROM,
# 4K bytes of RAM,
Joista käsittääseni RAM (random access memory) mahdollistaa ohjelman muuttaamisen reaaliajassa. Tuo "säädetty" RAM muisti sitten kopioidaan muutosten jälkeen tuonne Flash EEPROM muistiin, jossa on myös itse ohjaussofta.
Toivottavasti nyt en ihan täyttä paskaa kirjoittanut. Joku paremmin tietotekniikasta perillä oleva voi kertoa enemmän ja korjatkaa ihmeessä olen ihan hakoteillä. Asia kuitenkin kiinnostaa jonkin verran itseäni.
MS2 prossu
# 64K bytes of Flash EEPROM,
# 4K bytes of RAM,
Joista käsittääseni RAM (random access memory) mahdollistaa ohjelman muuttaamisen reaaliajassa. Tuo "säädetty" RAM muisti sitten kopioidaan muutosten jälkeen tuonne Flash EEPROM muistiin, jossa on myös itse ohjaussofta.
Toivottavasti nyt en ihan täyttä paskaa kirjoittanut. Joku paremmin tietotekniikasta perillä oleva voi kertoa enemmän ja korjatkaa ihmeessä olen ihan hakoteillä. Asia kuitenkin kiinnostaa jonkin verran itseäni.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mitenkäs näissä kalliimmissa ruiskuissa saa ulos-ottoja tms ohjauksia? Lähinnä tarkoitan tilannetta jossa ei haluta luopua cruisesta, toisia imuläppien avauksesta, nopeuden mukaan säätyvästä tehostuksesta ja ilmastoinnin ohjauksista tms. Onko mitään tehtävissä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6